23 Eylül 2009 Çarşamba

Kâfirûn (Kulyâ) sûresinin fazîleti

Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

“Kim herhangi bir gecede Kâfirûn (Kulyâ) sûresini okursa, çok güzel ve hayırlı bir iş yapmış olur.”

“Kim kulyâ sûresini okursa, ona Kur'ân-ı kerîmin dörtte birini okumuş gibi sevâb verilir. Ondan şeytanlar uzaklaşır, şirkten berî olur ve kıyâmetin şiddetinden emin olur.”

“Yatarken Kulyâ sûresini okumak, Allaha şirk koşmaktan alıkoyar.”

Peygamber efendimiz Kulyâ sûresi okuyan birine rastladığında buyurdu ki:

“Bu kişi şirkten uzak ve berî oldu.”

Peygamber efendimiz buyurdu ki:

“Kulyâ sûresini okuduktan sonra uyu! Zira bu sûreyi okumak şirkten kurtuluştur.”

Kâfirûn sûresini, İhlâs, Felâk ve Nâs sûreleri ile birlikte okuyanın rızkı artar, hali düzelir.

İmâm-ı Rabbânî hazretleri buyuruyor ki:

"Her türlü şerden korunmak için ve sıkıntılı zamanlarda dört kul'ü çok okuyunuz."

[Dört kul, Kulyâ, Kulhüvallahü ehad, Felâk ve Nâs sûreleridir.]

Kulyâ eyyühel kâfirûn. Lâ a’büdü mâ ta’büdûn. Velâ entüm âbidûne mâ a’büd. Velâ ene âbidün mâ abedtüm. Velâ entüm âbidûne mâ a’büd. Leküm dînüküm veliyedîn.

Anlamı:
(Resülüm!) De ki: Ey inkarcılar! Ben sizin yaptığınız ibadeti yapmam.Siz de benim yaptığım ibadeti yapmıyorsunuz.Ben, sizin yapmış olduğunuz ibadeti asla yapacak değilim.Siz de benim yaptığım ibadeti yapacak değilsiniz.Sizin dininiz size,benim dinim banadır

4 yorum:

  1. allah sizden raziolsun yazan mehmet kandir

    YanıtlaSil
  2. Allah bunu yazan kisinin ne muradi varsa versin.Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  3. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun.

    YanıtlaSil